+380 (44) 495-04-05

contact@kyivgaz.com

Відповіді на поширені запитання

Оберіть будь ласка розділ, що вас цікавить

  • Ви можете звернутися до центру обслуговування будь-якого району у прийомні дні, де вам на місці роздрукують квитанцію. Адреси ЦО та графік роботи ЦО вказані у розділі «Центри обслуговування»;
  • Ви можете зареєструватися в особистому кабінеті та самостійно роздрукувати квитанцію;
  • Надіслати запит на електронну пошту contact@kyivgaz.com, в якому обов'язково потрібно вказати свою поштову адресу.

У разі зміни власника квартири необхідно надати до центру обслуговування документи, що передбачені для укладення договору або внесення змін до нього.

Детальніше про це читайте у розділі «Укладання договорів».


У період відсутності централізованого гарячого водопостачання населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 7.1 куб. метра на людину на місяць відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 р. № 203  «Про норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників».

Строк відсутності гарячого водопостачання (понад 6 годин на добу у разі цілодобового водопостачання або понад 30 відсотків загального часу подавання води за добовим графіком), в який не включається перерва в його постачанні у нічний час (з 24-ої до 6-ої години), фіксується у двосторонньому акті, що підписується теплопостачальною організацією та оператором газорозподільної системи і є підставою для перерахунку населенню плати за гаряче водопостачання та газ. За згаданий період населення не здійснює плату за користування централізованим гарячим водопостачанням. Оператор газорозподільної системи після закінчення півріччя надсилає абонентові перерахунок за спожитий газ у період відсутності централізованого гарячого водопостачання.

Збільшення норми споживання природного газу обумовлено тим, що при відсутності гарячого водопостачання, використання природного газу на підігрів холодної води збільшується.

У разі незгоди споживача з нарахуванням за нормою споживання, рекомендовано встановити лічильник газу та оплачувати фактично спожиту послугу.

Чинним законодавством реєстрацію бойлерів з метою коригування нарахувань за газ не передбачено. Для квартир, де не встановлено лічильник газу, нарахування виконують за нормами споживання газу. Норм для квартир із плитою дві:

  • за наявності централізованого гарячого водопостачання;
  • за відсутності централізованого гарячого водопостачання.

Підставою для застосування норми «за відсутності гарячої води» є акт від Вашої теплопостачальної компанії.

Згідно листа Національної комісії регулювання енергетики України "Щодо порядку нарахувань за газ при встановленні індивідуальних водомірів та електричних бойлерів" та листа НАК «Нафтогаз України» «Щодо норм споживання природного газу» наявність електрообладнання для нагрівання води у разі перерви у централізованому гарячому водопостачанні не є підставою для того, щоб не застосовувати норму, затверджену постановою КМУ від 23.03.2016 р. № 203 «Про норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників».

У разі незгоди споживача з нарахуванням за нормою споживання, рекомендовано встановити лічильник газу та оплачувати фактично спожиту послугу.

Зверніться до будь-якого з наших центрів обслуговування.

Адреси ЦО та графік їх роботи вказані у розділі «Центри обслуговування».

Ви можете зробити перерахування в усіх ЦО незалежно від місця проживання для зручності споживачів.

Для отримання необхідної інформації у телефонному режимі, звертайтеся до контактного центру за телефоном 495-04-05.

ПАТ «Київгаз» встановлює також і загальнобудинкові лічильники газу у будинках, в квартирах яких встановлені тільки газові плити. Звертаємо вашу увагу, що розрахунки за послуги газопостачання в умовах використання загальнобудинкового лічильника здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.2002 р. № 620

Обсяг спожитого газу визначається за показаннями будинкового лічильника з його розподілом між споживачами пропорційно кількості зареєстрованих осіб. Наголошуємо, що із загального обсягу виключається обсяг газу, спожитого мешканцями квартир, у яких встановлені  квартирні лічильники. Споживачі, що мають квартирні лічильники газу, сплачують за показаннями таких лічильників. 

У разі незгоди розраховуватися за спожитий газ за показаннями будинкового лічильника, Ви можете встановити квартирний лічильник газу за власні кошти.

Відмовитись від сплати за показаннями будинкового лічильника неможливо у зв’язку з впровадженням НКРЕ КП Кодексу газорозподільних систем.

У разі зміни кількості осіб, зареєстрованих у квартирі чи приватному будинку споживача, власнику помешкання необхідно надати у центр обслуговування заяву встановленого зразка та довідку про кількість зареєстрованих осіб.

При цьому звертаємо увагу, що відповідно до абзацу 3 пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем, споживач зобов'язаний своєчасно, але не пізніше ніж у місячний строк письмово повідомляти газопостачальну компанію про всі зміни, що стосуються видів споживання газу, та/або опалювальної площі, та/або кількості осіб, зареєстрованих на його об'єкті.

При наданні документів про зменшення кількості осіб, що користуються газом, з порушенням вказаного терміну – зміни у нарахування вносяться з місяця подання таких документів. 

Банківські установи при оплаті за газ додатково стягують зі споживачів власний комісійний збір.

На жаль, ми не маємо можливості вплинути на банки, які стягують комісію при оплаті за розрахунково-касове обслуговування (оплату комунальних послуг).

При цьому розмір такої комісії визначається банком самостійно і не залежить від постачальника газу.

Згідно з постановою КМУ № 792 від 30.09.2015 року «Про забезпечення проведення розрахунків за використаний природний газ», газопостачальне підприємство зобов'язане отримувати оплату від споживачів за газ шляхом перерахування коштів виключно на поточні рахунки із спеціальним режимом використання в уповноважених банках. ДП «КиївГазЕнерджи» відкрито такий рахунок в АТ «Ощадбанк». Оплату послуг щодо приймання платежів від населення здійснює ДП «КиївГазЕнерджи» (а не споживач) в розмірі 0,3% від загальної суми коштів. На даний час, у АТ «Ощабанк» при сплаті за рахунком, банком введено додатковий тариф за надання послуг щодо приймання платежів від населення за газ у розмірі 3 грн.

Наголошуємо, що тариф у розмірі 3 грн. при оплаті за газ встановлений виключно банком і не надходить на рахунки підприємства, тому не має ніякого відношення до ДП «КиївГазЕнерджи».

Сплатити за газ без комісії ви можете готівкою або платіжною карткою Ощадбанку через платіжний термінал, що встановлений в центрі обслуговування на вул. Василенко, 5. Найближчим часом такі термінали будуть встановлені і в інших центрах обслуговування.

Якщо кошти були помилково сплачені абонентом, наприклад на рахунок ПАТ «Київгаз», то ці гроші залишаються на особовому рахунку і їх можна використати при сплаті послуг за наступний період.

Для цього потрібно звернутись у центр обслуговування абонентів з оригіналами паспорту та ідентифікаційного коду та написати заяву встановленого зразка на перенесення коштів з рахунку ПАТ «Київгаз» на рахунок ДП «Київгазенерджи». Адреси ЦО та графік їх роботи вказані у розділі «Центри обслуговування».

Звертаємо вашу увагу, що у разі, якщо у абонента не укладений договір з ДП «КиївГазЕнерджи» до центру обслуговування необхідно додати оригінали документів, передбачених в розділі Укладання договорів.

Приклад: на лічильному механізмі цифри 20163,241. В такому разі необхідно зазначити лише цілі значення (цифри до коми), тобто 20163 куб. м.

Надання копій заяви-приєднання (сканкопія, фото) чинним законодавством не передбачено. У нашому розпорядженні повинна бути заява-приєднання з «живим» підписом споживача.

У заяві на Постачання: На письмову вимогу побутового споживача постачальник зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати отримання такого письмового звернення безкоштовно надати побутовому споживачу підписану уповноваженою особою постачальника письмову форму договору постачання природного газу побутовим споживачам.

У заяві на Розподіл: На письмову вимогу споживача Оператор ГРМ зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати отримання такого письмового звернення надати споживачу підписану уповноваженою особою Оператора ГРМ письмову форму договору розподілу природного газу.

З набуттям чинності наприкінці 2015 року нормативних актів, які реалізують вимоги та норми Закону України «Про ринок природного газу», зокрема нових Правил постачання природного газу, постачання природного газу споживачу здійснюється на підставі договору постачання природного газу між постачальником та споживачем.

Це публічний договір, який розміщений на сайті постачальника (ДП «КиївГазЕнерджи») та відповідає Типовому договору постачання природного газу побутовим споживачам.

Крім того, побутові споживачі мають укласти також договір розподілу природного газу (також є публічним) - з Оператором ГРМ (газорозподільною компанією). Це передбачено Кодексом газорозподільних систем. Зазначені публічні договори укладаються шляхом підписання споживачем відповідної заяви-приєднання.

Процедура укладання договорів на розподіл та постачання газу не потребує двостороннього підписання. Достатньо підписати заяви-приєднання та надіслати їх до розрахунково-абонентського відділу ПАТ «Київгаз».

Договори на розподіл та постачання газу можуть бути укладені лише шляхом приєднання споживача до запропонованих договорів, умови яких однакові для всіх споживачів.

У  разі підписання двох заяв аркуш розрізати не потрібно.

Заява-приєднання до договору постачання:
У пункті 1 споживачу потрібно вписати лише вид об'єкта, інші дані внесені автоматично.
У пункті 2 необхідно поставити підпис навпроти слова «ТАК» - «На підставі даних Оператора ГРМ ...».
Це означає, що нарахування за газ буде здійснюватися за обсягами газу, переданими ДП «КиївГазЕнерджи» від ПАТ «Київгаз».

У свою чергу, споживачі природного газу з лічильниками інформують «Київгаз» про фактичні обсяги використаного природного газу щомісяця з 1 по 5-те число, станом на 1 число місяця наступного за звітним.

У разі відсутності лічильника, об'єм газу, використаного споживачем визначається за нормами споживання встановленими Кабінетом Міністрів.
У рядку «За планової величини ...» вже проставлені хрестики, його заповнювати не потрібно.

У пункті 3:
Підпис навпроти позначки «ТАК» у графі «За платіжними документами…»  означає, що людина підтверджує свій вибір оплачувати по рахунках, які щомісячно надсилає ДП «КиївГазЕнерджи» поштою.
Підпис навпроти позначки «ТАК» в графі «За квитанціями розрахункової книжки…» означає, що людина підтверджує свій вибір оплачувати по розрахунковій книжці, які щорічно надає ДП «КиївГазЕнерджи».

Під пунктом 3 споживач вказує дату підписання і ставить свій підпис.
В примітках за наявності співвласників чи інших власників житла повинні стояти особисті підписи усіх цих осіб.
Інформацію щодо пільги споживач самостійно не заповнює. Якщо пільга активна, при роздруківці вона автоматично потрапляє до заяви-приєднання. Даних щодо субсидії в заяві-приєднання немає і вносити її не потрібно.

Заява-приєднання до договору розподілу
У пункті "Відмітка про підписання..." - споживач вказує у відповідних полях  дату та підпис.

«дані оператора ГРМ про обсяг газу…» – це обсяг газу, переданий постачальнику від оператора ГРМ за підсумками місяця, тобто за контрольними показниками лічильника, які знімаються контролером або визначаються відповідно до груп споживання та їх річного профілю з місячною часткою від планового річного об’єму споживання. 

«планова величина…» – це плановий місячний об'єм споживання, визначений в установленому главою 4 розділу IX Кодексу ГРМ порядку.

«плановий об'єм»(обсяг) – споживання природного газу по об'єкту побутового споживача, який за договором розподілу природного газу розраховується за лічильником газу.

Це порядковий номер пільги, а не кількість осіб, які користуються пільгою.

Ні,  це не помилка. У рахунках на оплату за газ для всіх споживачів вказана остання цифра 1. Це технічна цифра  для обробки платежів.

Якщо споживач має зауваження щодо персональних даних (у бланках заяв-приєднання вказані невірні дані щодо власника житла, адреси, кількості зареєстрованих осіб, пільг тощо), споживачу потрібно звернутись до районного розрахункового відділу (адреси вказано на звороті бланку заяв) з підтверджуючими документами для врегулювання питання.

Приєднана потужність об'єкта означає обсяг перетікання газу в мережі за певний проміжок часу. Вона визначається за величинами максимальної витрати (об'єму) газу за годину за стандартних умов (розрахованою за значеннями максимального абсолютного робочого тиску газу) та максимальної витрати за робочих умов комерційного вузла обліку газу, що обліковує розподілений (спожитий) природний газ по об'єкту споживача.

Поняття «Гаряча вода – 1 шт.» зустрічається лише в заявах-приєднаннях споживачів, які використовують газ для приготування їжі і мають централізоване гаряче водопостачання.

Варто зазначити, що наявність гарячої води у квартирі є важливим параметром при визначенні норми споживання природного газу та суттєво впливає на платню за послуги з газопостачання.

Планові об'єми споживання газу у розрізі календарних місяців нараховуються:

- за наявності лічильника: відповідно до показань лічильника та середньомісячного споживання за аналогічний період минулих років, наявних газових приладів;

- за відсутності лічильника: відповідно до норм споживання природного газу для споживачів без лічильника (затверджених Постановою КМУ від 23.03.2016 №203).

Планові обсяги споживання газова компанія застосовує в разі, якщо вчасно не отримала від споживача фактичні показання лічильника за розрахунковий період. Визначаються вони шляхом множення вашого фактичного обсягу споживання за останні 12 місяців на відповідний групі споживання коефіцієнт для конкретного місяця (алгоритм обчислення затверджено регулятором НКРЕКП).

Згідно вимог Кодексу ГРМ, у разі відсутності фактичних показань лічильника, обсяг споживання визначається на рівні планового місячного об'єму споживання на відповідний період, що розраховується, виходячи з групи споживання побутового споживача.

Належність споживача до тієї чи іншої групи залежить від переліку газових приладів і пристроїв встановлених у споживача, категорії будинку (індивідуальний, багатоквартирний) і в окремих випадках враховується опалювальна площа та наявність централізованого гарячого водопостачання. Відсоток нарахувань також залежить від пори року.

Іншими словами, очікуваний обсяг споживання газу (який базується на даних фактичного споживання за попередні останні 12 місяців) має бути помножений на коефіцієнт для відповідного місяця, який обирається згідно річного профілю споживання тієї групи споживання, до якої вас віднесено за характеристиками опалювальної площі вашого приміщення та кількості і типу газових приладів, що вами використовуються. Загалом налічується 17 груп споживання. Ознайомитися з їх переліком можна в Кодексі ГРМ.

У разі відсутності суми субсидії в рахунку, споживач може самостійно вписати її (ця сума зазначена в повідомленні про отримання субсидії, яке отримав кожний споживач, що оформлював її).

Наразі всі центри обслуговування працюють лише безпосередньо зі споживачами, що прийшли особисто на прийом.

Телефонні довідки надаються контактним центром компанії ДП «КиївГазЕнерджи» за номером 495-04-05.

Якщо в помешканні (газифікованому будинку) відсутнє газопостачання, а рахунки на сплату надходять, необхідно звернутися у центр обслуговування абонентів та надати або надіслати поштою акт про відсутність газопостачання (за наявності).
За відсутності акта необхідно зробити обстеження помешкання.
Для оформлення заявки на обстеження помешкання необхідно зателефонувати за номером контактного центру 495-04-04.
Якщо ваш будинок взагалі не газифікований, а рахунки на сплату за газ надходять, просимо повідомити про це на лінію контактного центру для усунення технічної помилки.
Також повідомляємо, що у разі тимчасового припинення газопостачання та встановлення заглушки, необхідно кожні півроку надавати доступ для проведення обстеження. Для цього зателефонуйте, будь-ласка, за номером 495-04-04 та залиште заявку.

Відповідно до законодавства, у разі якщо в квартирі встановлений газовий лічильник, сплата має здійснюватись лише за лічильником.

У період відсутності централізованого гарячого водопостачання населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 7,1 м3 на людину на місяць.

Норми споживання для пільговиків та громадян, що отримують субсидії, встановлено Постановою КМУ від 06 серпня 2014 року № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" із змінами відповідно до постанови КМУ № 317 від 27.04.2016

Для укладання договору або внесення змін до нього, до центру обслуговування необхідно надати оригінали наступних документів:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний номер;
  • документ, що підтверджує право власності на квартиру, приватний будинок або користування ними;
  • довідку про кількість зареєстрованих осіб;
  • письмова згода співвласників у разі, коли об'єкт споживача перебуває у власності (користуванні) кількох осіб (підписи співвласників проставляються в заяві-приєднанні);
  • для приватного будинку або квартири, де встановлено індивідуальне опалення - технічний паспорт на будинок;
  • якщо маєте право на пільгу: необхідно пред'явити оригінали документів: посвідчення (довідка) пільговика, паспорт пільговика, ідентифікаційний номер пільговика, відповідні документи всіх осіб, які користуються пільгою, свідоцтво про народження дітей (неповнолітніх).

Інформація щодо кількості осіб, зареєстрованих у квартирі, приватному будинку споживача міститься в довідці про кількість зареєстрованих осіб.

Дана інформація необхідна для нарахування плати за надані послуги споживачеві:

  • у разі відсутності лічильника газу, оскільки плата за природний газ нараховується згідно норм споживання, встановлених Постановою КМУ від 23 березня 2016 р. № 203 «Про норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників» з урахуванням кількості осіб, зареєстрованих у приміщенні, та розміру опалювальної площі, встановлених газових приладів;
  • в інших випадках, передбачених Кодексом газорозподільчих систем.

У разі зміни кількості осіб, зареєстрованих у квартирі чи приватному будинку споживача, необхідно подати заяву встановленого зразка та довідку про кількість зареєстрованих осіб.

Обов'язок побутового споживача природного газу укладення договору передбачений пунктами 1 та 2 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496.

У разі коли об'єкт споживача перебуває у власності (користуванні) кількох осіб, укладається один договір з одним із співвласників (користувачів) за умови письмової згоди всіх інших співвласників (користувачів), про що робиться відмітка в договорі (відповідно до пункту 10 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496).

Пільги по оплаті послуг з газопостачання – це право на зменшення розміру плати, гарантоване окремим категоріям громадян  чинним законодавством. При цьому, зобов’язання щодо відшкодування частини вартості спожитого газу бере на себе держава – відшкодування частини вартості газу проводиться з державного бюджету України.

Відповідно до Правил надання населенню послуг з газопостачання, реалізація права на пільгову оплату за газ здійснюється шляхом подачі письмової заяви та документів, що підтверджують право на пільги. 

Пільги з оплати природного газу нараховуються з дня подачі споживачем заяви та підтверджуючих документів.

З метою удосконалення обліку осіб, які мають право на пільги, впорядкування механізму надання пільг, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. N 117 створено Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги.

З 1 травня 2015 року спрощено порядок надання субсидій населенню (постанова КМУ від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій»).

Затверджено спрощену форму бланків заяви про призначення житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Основні зміни, що вносяться:

  • призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів - заяви та декларації (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й осіб, що працюють). При цьому запроваджуються спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією (форма на 1 аркуші).
  • запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом направлення запитів до відповідних органів, установ та організацій.

Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій (крім здійснення одноразової покупки вартість якої перевищує суму понад 50 тис. гривень):

  • наявність у власності двох житлових приміщень;
  • наявність у власності двох автомобілів;
  • наявність у складі домогосподарства осіб працездатного віку, які не працюють не навчаються і не перебувають на обліку як безробітні;
  • здача в найм житлового приміщення;
  • здійснення покупки товарів, робіт та послуг (у тому числі оплата медичних послуг та навчання) на суму понад 10 прожиткових мінімумів.

Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не на 6 місяців або на опалювальний період як раніше.

Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до органу соціального захисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін).

Заявник та особи, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні/будинку, дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії.

У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити орган соціального захисту населення.

Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі.

Субсидія є адресною безготівковою допомогою держави малозабезпеченим сім’ям.

Вона призначається за звернення одного з членів сім’ї, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації або особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, і на яку відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг (далі — орендар).

Детально зі всіма категоріями пільговиків можна ознайомитись на нашому сайті у розділі «Субсидії».

Механізм оформлення житлових субсидій суттєво спрощено. Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.

Заповнені заява та декларація можуть бути надіслані поштою до управління за місцем реєстрації заявника (орендарі — за місцем фактичного проживання), або в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем, зокрема з використанням електронного цифрового підпису. У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, у яких відсутній електронний цифровий підпис громадянина, субсидія розраховується лише після підпису зазначених документів у місячний строк. У разі непідписання заяви і декларації в зазначений строк подаються нові заява і декларація.

Готові документи можна:

  • самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;
  • самостійно подати до сільських і селищних рад;
  • надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання.
  • Відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua)

Протягом кількох тижнів днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.

Ґрунтовні роз'яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45. Працює безкоштовно та цілодобово зі стаціонарних і мобільних телефонів.

Поштові адреси та телефони «гарячих ліній»
районних управлінь праці та соціального захисту

Район

Адреса

Телефони

Голосіївський

вул. Бубнова, 5, м. Київ, 03040

257-23-87

Дарницький

вул. Харківське шосе,176-Г, м. Київ, 02121

563-99-70, 563-96-42

Деснянський

пр. Маяковського, 15, м. Київ, 02225

545-14-14, 515-25-97

Дніпровський

вул. Курнатовського, 7-А, м. Київ, 02125

542-66-09, 542-66-60

Оболонський

вул. Озерна, 18-А, м. Київ, 04209

467-98-58, 467-98-70

Печерський

вул. Цитадельна, 4/7, м. Київ, 01015

288-51-24, 254-35-37

Подільський

вул. Ярославська, 31-Б, м. Київ, 04071

425-85-16, 425-85-17

Святошинський

вул. Г. Юри, 14-б, м. Київ, 03148

405-73-13, 276-45-38

Солом’янський

пр. Повітрофлотський, 40, м. Київ, 03186

207-39-12, 207-39-21

Шевченківський

пр. Перемоги, 15, м. Київ, 03056

236-14-71, 236-14-75

Умови призначення та порядок надання громадянам щомісячної адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату газопостачання визначені «Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (надалі – Положення), затвердженим Постановою КМУ № 848 від 21 жовтня 1995 р.

  • Відповідно до п. 3 Положення, призначення субсидій та контроль за їх цільовим  використанням  здійснюється  структурними  підрозділами  з  питань соціального  захисту населення районних, районних у містах Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад.
  • Пунктом 4 Положення передбачено, що субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги, в т. ч. і за газ, і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов'язкового відсотка платежу. При цьому, норма володіння чи користування загальною площею житла та нормативи користування комунальними послугами встановлюються, виходячи з 13,65 кв. метра на наймача і кожного зареєстрованого у житловому приміщенні (будинку) та додатково 35,22 кв. метри на сім’ю.
  • Пунктом 6 Положення зазначено, що субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні  (будинку) осіб. В окремих випадках на підставі рішення районної,  районної у мм. Києві і Севастополі держадміністрації та виконавчого  органу  міської  і  районної  ради або утвореної ними комісії та акта обстеження   матеріально-побутових умов домогосподарства субсидія може призначатися  особі,  яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на  підставі договору найму (оренди) житла якщо їй нараховується плата за  житлово-комунальні послуги, або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті
    в експлуатацію.
  • Відповідно до п. 14 Положення, субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається на 12 місяців. У разі відсутності газових лічильників, обсяг спожитого газу, на який надається субсидія, визначається, відповідно до норм споживання природного газу населенням, затверджених Постановою КМУ № 203 від 23 березня 2016 р.

Відповідно до постанови КМУ № 319 від 27 квітня 2016 р., особам, яким призначено субсидію, в період її отримання не нараховуються пільги з оплати житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу.

В основу формули розрахунку розміру субсидії взято залежність доходу сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів на особу і витрат, які не перевищують 15% сукупного доходу такої родини.

 Формула розрахунку субсидії: середньомісячний дохід сім’ї ділиться на кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб і визначається середньомісячний дохід на одну особу. Цей дохід ділиться на прожитковий мінімум (з травня 2016 р. 1399 грн.), ділиться на базовий коефіцієнт 2 і множиться на 15%.

Базовими цифрами у формулі є залежність, при якій сім'я з доходом на рівні двох прожиткових мінімумів на особу сплачує за комунальні послуги 15% сукупного доходу. Далі ця залежність застосовується до конкретної сім'ї з конкретними доходами.
Для прикладу розглянемо дві сім'ї:
1 сім'я – дві особи з сукупним доходом 4000 грн. на місяць;
2 сім'я – три особи з сукупним доходом 6000 грн. на місяць.

І в першому і в другому випадках середньомісячний дохід на одну особу становитиме 2000 грн., тому відсоток обов'язкового платежу у цих сімей буде однаковий = 2000/1399/2 х15% = 10,72%.

Але розмір обов’язкового платежу у них буде неоднаковий, оскільки у них різний сукупний дохід:
1 сім'я = 4000 грн. х 10,72% = 428,8 грн.
2 сім'я = 6000 грн. х 10,72% = 643,2 грн.

Відповідно, за однакового розміру платежу за комунальні послуги (1000 грн.), ці сім'ї матимуть різний розмір субсидії:
1 сім'я = 1000 грн. – 428,88 = 571,12 грн.
2 сім'я = 1000 грн. – 643,2 = 356,8 грн.

Таким чином, відсоток обов'язкового платежу для сімей з однаковим доходом на одну особу буде однаковим, а от розмір платежу залежить від сукупного доходу сім'ї: чим більша кількість членів сім'ї та її сукупний дохід, тим більшим буде і платіж.

Формула дає преференції людям з невисокими доходами: що менші доходи має родина, то нижчими будуть її витрати на комунальні послуги.

З 1 жовтня 2014 року удосконалено Порядок призначення житлових субсидій, згідно з яким запроваджено:

  • нову соціальну норму житла: зменшено на одну особу (з 21 кв.м до 13,65 кв. м) та збільшено на сім’ю (з 10,5 кв. м до 35,22 кв. м);
  • нові соціальні нормативи користування ЖКП (зменшено норму споживання природного газу, встановлено норму централізованого водопостачання, збільшено норму споживання електричної енергії);
  • новий механізм розрахунку обов'язкового відсотка платежу (розраховується індивідуально для сім’ї, залежно від доходів).

Ці зміни дають змогу громадянам сплачувати за комунальні послуги відповідно до фактичних обсягів споживання кожного виду послуг.

Якщо сім’я використовує менше, ніж встановлено соціальним нормативом в межах опалювального періоду, зекономлені кошти оформляються у рахунок майбутніх платежів, в тому числі обов’язкової плати. Це стимулює людей до економії, оскільки вартість неспожитого газу у тепліші місяці опалювального періоду можна буде використати в разі перевищення норми у холодніший період. Тобто, якщо сім’я у листопаді спожила на 100 кубів газу менше, ніж встановлено нормою, то цей обсяг газу вона може спожити у холодніші місяці, наприклад у січні.

 

За надлишки площі і використаних комунальних послуг необхідно сплачувати повну вартість послуг.

Соціальна норма житла для надання субсидій

Норма володіння (користування) загальною площею житла (до 1 жовтня 2014 року)

Соціальна норма

(з 1 жовтня 2014 року)

21 м2 на особу +

10,5 м2 на сім’ю

13,65 м2 на особу +

35,22 м2 на сім’ю

31,5 м2

Норма на сім’ю з однієї особи

48,87 м2

Норма на сім’ю з однієї особи

52,5 м2

Норма на сім’ю з двох осіб

62,52 м2

Норма на сім’ю з двох осіб

73,5 м2

Норма на сім’ю з трьох осіб

76,17 м2

Норма на сім’ю з трьох осіб

94,5 м2

Норма на сім’ю з чотирьох осіб

89,82 м2

Норма на сім’ю з чотирьох осіб


Соціальні нормативи споживання природного газу
для надання субсидій

Норми споживання

(до 1 жовтня 2014 року)

Соціальні нормативи

(з 1 жовтня 2014 року –
зі змінами з 01.05.2016)

11 м3

на 1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

5,5 м3

на 1 м2 площі

На опалення житла (в опалювальний період)

9,8 м3 на особу

На приготування їжі
(газова плита)

4,4 м3 на особу

На приготування їжі (газова плита)

18,3 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача)

7,1 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача)

23,6 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача)

14 м3 на особу

На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача)

 

Дане питання регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування»

У разі отримання права на пільги з оплати природного газу, споживач повинен звернутися до ДП «КиївГазЕнерджи» з письмовою заявою та документами, що підтверджують його право на пільги. 

Для отримання пільг необхідно надати до ПАТ ДП «КиївГазЕнерджи» наступні документи:

  • заяву про реєстрацію права на пільги з оплати за газ;
  • оригінал та копію паспорта пільговика;
  • оригінал та копію документа, що засвідчує право на пільги (посвідчення, довідка тощо);
  • копію довідки районної інспекції Міністерства доходів і зборів України про присвоєння ідентифікаційного номера пільговика;
  • довідку про склад сім'ї;
  • копії свідоцтв про народження неповнолітніх дітей, якщо право на пільгу поширюється і на них. 

Якщо споживач, відповідно до законодавства, має пільги з оплати природного газу, в договорі робиться відповідна позначка.

До членів сім'ї пільговика належать:

  • дружина (чоловік),
  • їхні неповнолітні діти (до 18 років);
  • неодружені повнолітні діти, визнані інвалідами з дитинства I та II групи або інвалідами I групи;
  • особа, яка проживає разом з інвалідом війни I групи та доглядає за ним, за умови що інвалід війни не перебуває у шлюбі;
  • непрацездатні батьки;
  • особа, яка знаходиться під опікою або піклуванням громадянина, який має право на пільги, та проживає разом з ним.

Для отримання довідки для відділу субсидій абонент повинен звернутися у відповідний Центр обслуговування абонентів (ЦО).
Щоб отримати більш детальну інформацію щодо оформлення адресних субсидій на оплату природного газу, споживачу необхідно звернутися на гарячу лінію відділу субсидій за місцем реєстрації.


Поштові адреси та телефони «гарячих ліній»
районних управлінь праці та соціального захисту

Район

Адреса

Телефони

Голосіївський

вул. Бубнова, 5, м. Київ, 03040

257-23-87

Дарницький

вул. Харківське шосе,176-Г, м. Київ, 02121

563-99-70, 563-96-42

Деснянський

пр. Маяковського, 15, м. Київ, 02225

545-14-14, 515-25-97

Дніпровський

вул. Курнатовського, 7-А, м. Київ, 02125

542-66-09, 542-66-60

Оболонський

вул. Озерна, 18-А, м. Київ, 04209

467-98-58, 467-98-70

Печерський

вул. Цитадельна, 4/7, м. Київ, 01015

288-51-24, 254-35-37

Подільський

вул. Ярославська, 31-Б, м. Київ, 04071

425-85-16, 425-85-17

Святошинський

вул. Г. Юри, 14-б, м. Київ, 03148

405-73-13, 276-45-38

Солом’янський

пр. Повітрофлотський, 40, м. Київ, 03186

207-39-12, 207-39-21

Шевченківський

пр. Перемоги, 15, м. Київ, 03056

236-14-71, 236-14-75

Субсидія не призначається, якщо:

  • будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв'язку, крім житлово-комунальних послуг у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами та медичних послуг, пов'язаних із забезпеченням життєдіяльності, на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. гривень.
  • під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором з'ясовано, що будь-хто із складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, має додаткові джерела для існування, не зазначені у декларації про доходи та майно (здає у найм (оренду) житлове приміщення (будинок) або його частину; працює без оформлення трудових відносин у встановленому порядку; отримує дохід від утримання худоби, птиці, інших тварин, дохід від народних промислів, використання наявної сільськогосподарської техніки, вантажної машини, мікроавтобуса тощо).

УВАГА! Які обмеження скасовані?

  • у житловому приміщенні зареєстровані особи працездатного віку, які не працювали, не навчалися за денною формою навчання та не були зареєстровані у службі зайнятості населення як такі, що шукають роботу, протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення.
  • житлове приміщення родина здає у найм або оренду.
  • у володінні родини є більше ніж одне житлове приміщення (будинок), загальна площа яких у сумі перевищує встановлену соціальну норму житла, в межах якої надається субсидія.
  • родина має у володінні два або більше транспортних засобів (механізмів) що підлягають державній реєстрації та обліку в Державтоінспекції. При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані чи придбані на пільгових умовах через органи праці та соціального захисту населення, а також транспортні засоби вітчизняного виробництва, які перебувають в експлуатації протягом більш як 10 років з дати випуску, та інші транспортні засоби, що перебувають в експлуатації протягом більш як 15 років з дати випуску. Наявність (відсутність) у власності або володінні зазначених осіб іншого житлового приміщення (будинку) та транспортних засобів (механізмів) декларується під час подання заяви про призначення субсидії.
  • будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії здійснив купівлю на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для зазначених осіб (це може бути купівля земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку тощо).

Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:

  • заявник є непрацездатною особою, проживає один і бажає отримати субсидію на збільшену площу житла;
  • особові рахунки відкриті на особу, яка не зареєстрована;
  • з урахуванням кількості зареєстрованих фактично проживаючих осіб (за наявності засобів обліку послуг);
  • сім’я протягом 12 місяців перед зверненням здійснила одноразову покупку або оплатила послуги (навчання, будівництва, ремонту, мобільний зв'язок) на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень;
  • державним соціальним інспектором з'ясовано, що сім’я має додаткові джерела для існування.

Заява про призначення житлової субсидії.
Декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної/позачергової повірки та ремонту, пов'язаного з такою повіркою, газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду. У разі, коли замість тимчасово вилученого лічильника неможливо встановити інший, розрахунки із споживачем здійснюються залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш, як шість місяців.

У разі справності лічильника газу, після проведення його повірки, або ремонту, газорозподільне підприємство зобов'язане встановити його протягом двох місяців з моменту зняття.

Прострочення планової повірки лічильника газу з вини споживача, у разі відмови споживача у доступі до своїх приміщень, де розташовані лічильники газу, для їх демонтажу або монтажу є підставою для справляння плати за нормами споживання.

У період відсутності централізованого гарячого водопостачання населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 7,1 куб. метра на людину на місяць (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 р. № 203 «Про норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників»).

Строк відсутності гарячого водопостачання (понад 6 годин на добу у разі цілодобового водопостачання або понад 30 відсотків загального часу подавання води за добовим графіком), в який не включається перерва в його постачанні у нічний час (з 24 до 6 години), фіксується у двосторонньому акті, що підписується теплопостачальною організацією та оператором газорозподільної системи і є підставою для перерахунку населенню плати за гаряче водопостачання та газ. За згаданий період населення не здійснює плату за користування централізованим гарячим водопостачанням. Оператор газорозподільної системи після закінчення півріччя надсилає абонентові перерахунок за спожитий газ у період відсутності централізованого гарячого водопостачання.

Збільшення норми споживання природного газу обумовлено тим, що при відсутності гарячого водопостачання, використання природного газу на підігрів холодної води збільшується.

Згідно роз'яснення Національної комісії регулювання електроенергетики України, питання щодо нарахування плати за природний газ у разі відсутності газових лічильників і гарячого водопостачання та наявності електричного водонагрівача законодавством України на сьогодні не врегульовано. Тому наявність електрообладнання для підігріву води у період перерви в централізованому гарячому водопостачанні не є підставою для того, щоб не застосовувати норму споживання природного газу, затверджену чинним законодавством.

  • за наявності  лічильника газу щомісячно, в останній день місяця необхідно зняти  фактичні показники лічильника газу;
  • передати показання газового лічильника будь-яким зручним для вас способом (ДЕТАЛЬНО)
  • визначити обсяг спожитого газу за місяць (різниця між поточними та попередніми показниками лічильника газу);
  • заповнити рахунок (внести показання, обсяг газу, розрахувати суму до сплати, за відсутності лічильника газу - розрахувати суму до сплати за встановленим тарифом в залежності від кількості зареєстрованих осіб)
  • сплатити визначені суми нарахування за спожитий газ до 20 числа наступного місяця.

 

Якщо споживач відмовляється від встановлення газового лічильника нарахування проводиться відповідно до пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем (постанова НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494), а саме

ГРАНИЧНІ ОБ'ЄМИ
споживання природного газу населенням у разі порушення вимог
Кодексу газорозподільних систем

Тип та комбінації обладнання

Одиниця виміру

Граничний обсяг споживання

Плита газова за наявності централізованого гарячого водопостачання

м куб. людино-місяць

9,8

Плита газова у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача

 

18,3

Плита газова та водонагрівач

 

23,6

Опалювально-варильна піч (кухонне вогнище) – на приготування їжі, підігрівання води та інші побутові потреби:

м куб. метрів людино-місяць в міжопалювальний період

 

включно до трьох мешканців

 

70

на кожного наступного мешканця

 

45

Опалювально-варильна піч (кухонне вогнище) на опалення, приготування їжі, підігрівання води та інші побутові потреби:

м куб. м кв. на місяць в опалювальний період

 

включно до 20 м кв. метрів опалювальної площі

 

20

на кожний додатковий м кв. опалювальної площі

 

11

Індивідуальне опалення в будинках не вище двох поверхів, крім будинків, де встановлено опалювально-варильну піч (кухонне вогнище) (на 1 м кв. опалювальної площі)

м куб. м кв. на місяць в опалювальний період

11,0

Примітки:

  1. Якщо природний газ використовується для опалення теплиць та для інших потреб, застосовуються граничні обсяги споживання згідно з проектами відповідних споруд і будівель, а у разі їх відсутності – згідно з проектними даними газового обладнання.
  2. Якщо споживач (фізична особа) використовував в неопалювальний період опалювальні прилади (крім опалювально-варильних печей чи кухонних вогнищ), граничний обсяг споживання має становити 30 відсотків від граничного обсягу в опалювальний період.
  3. Якщо у приміщенні, крім опалювально-варильних печей (кухонних вогнищ), встановлено інші газові прилади, їх граничні обсяги споживання природного газу мають бути додатково враховані при визначенні загального обсягу (об'єму) споживання.

Оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання на об'єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням ПБСГ та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, у таких випадках:

  • несвоєчасна та/або неповна оплата послуг згідно з умовами договору розподілу природного газу;
  • відсутність або недостатність підтвердженого обсягу природного газу по об'єкту споживача та/або його постачальнику;
  • подання споживачем або його постачальником (який уклав з Оператором ГРМ договір на виконання робіт, пов'язаних з припиненням/обмеженням газопостачання споживачам) письмової заяви про припинення газопостачання;
  • відмова споживача від встановлення лічильника газу, що здійснюється за ініціативи та за кошти Оператора ГРМ, з урахуванням Закону України «Про комерційний облік природного газу»;
  • неповернення Оператору ГРМ заяви-приєднання до умов договору розподілу природного газу чи розірвання договору розподілу природного газу;
  • несанкціонований відбір природного газу або втручання в роботу ЗВТ чи ГРМ;
  • несанкціоноване відновлення газоспоживання;
  • визнання в установленому порядку аварійним станом газорозподільної системи та/або ліквідація наслідків аварій, спричинених надзвичайними ситуаціями техногенного, природного або екологічного характеру, та проведення ремонтно-відновлювальних робіт;
  • наявність заборгованості за несанкціонований відбір природного газу з ГРМ;
  • перевитрата добової норми та/або місячного підтвердженого обсягу природного газу (норма застосовується по об'єкту споживача, що не є побутовим);
  • необґрунтована відмова від підписання акта наданих послуг та/або акта приймання-передачі природного газу (норма застосовується по об'єкту споживача, що не є побутовим);
  • в інших випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до положень пункту 1 глави 7 розділу VI Кодексу газорозподільних систем.