+380 (44) 495-04-05

+380 (97) 495-04-05  

Відповіді на поширені запитання

Оберіть будь ласка розділ, що вас цікавить

  • Ви можете звернутися до центру обслуговування будь-якого району у прийомні дні, де вам на місці роздрукують квитанцію. Адреси ЦО та графік роботи ЦО вказані у розділі «Центри обслуговування»;
  • Ви можете зареєструватися в особистому кабінеті та самостійно роздрукувати квитанцію;
  • Залишити повідомлення на сайті, в якому обов'язково потрібно вказати свою поштову адресу

У разі зміни власника квартири необхідно надати до центру обслуговування документи, що передбачені для укладення договору або внесення змін до нього.

Детальніше про це читайте у розділі «Укладання договорів».


Зверніться письмово до будь-якого з наших центрів обслуговування із заявою

Адреси ЦО та графік їх роботи вказані у розділі «Центри обслуговування».

Ви можете зробити перерахунок в усіх ЦО незалежно від місця проживання для зручності споживачів.

Для отримання необхідної інформації у телефонному режимі, звертайтеся до контактного центру за телефоном 495-04-05.

Нарахування за будинковими лічильниками газу відбувається відповідно до Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання лічильників природного газу (будинкових або на групу будинків), затвердженого постановою КМУ від 16.05.2002 № 620.

Згідно з зазначеним положенням нарахування за спожитий газ мешканцям будинку, обладнаного будинковим лічильником, проводяться:

  1. у будинках, де не встановлено квартирних лічильників газу, — за показаннями будинкового вузла обліку з подальшим розподілом обсягів спожитого газу між споживачами пропорційно кількості осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні;
  2. у будинках, де крім будинкового вузла обліку частково встановлено квартирні лічильники газу:
  • для споживачів, що мають квартирні лічильники газу, — за показаннями таких лічильників;
  • для споживачів, що не мають квартирних лічильників газу, — за показаннями будинкового лічильника, з яких виключаються сумарні показання квартирних лічильників газу, встановлених у цієї групи споживачів, з подальшим розподілом такої різниці між споживачами, які не мають квартирних лічильників газу, пропорційно кількості осіб, зареєстрованих у квартирі або іншому ізольованому житловому приміщенні.

У разі незгоди розраховуватися за спожитий газ за показаннями будинкового вузла обліку Ви можете встановити квартирний газовий лічильник окремо на квартиру за власні кошти.

У разі зміни кількості осіб, зареєстрованих у квартирі чи приватному будинку, власнику помешкання необхідно подати заяву встановленого зразка.

Детальна інформація знаходиться в розділі Зміна кількості мешканців .

Кодекс газорозподільних систем (абз. 3 п. 3 гл. 4 розділу ІХ) встановлює обов’язок споживача повідомляти письмово газопостачальну компанію про всі зміни, що стосуються видів споживання газу, та/або опалювальної площі, та/або кількості осіб, зареєстрованих на його об'єкті.

Про такі зміни необхідно повідомлятисвоєчасно, але не пізніше ніж у місячний строк.

При наданні документів про зменшення кількості осіб, що користуються газом, з порушенням вказаного терміну – зміни у нарахування вносяться з місяця подання таких документів.

Банківські установи при оплаті за газ додатково стягують зі споживачів власний комісійний збір.

На жаль, ми не маємо можливості вплинути на банки, які стягують комісію при оплаті за розрахунково-касове обслуговування (оплату комунальних послуг).

При цьому розмір такої комісії визначається банком самостійно і не залежить від постачальника газу.

​З найменшою банківською комісією оплатити послуги газопостачання ви можете у нашому особистому кабінеті

.

Якщо кошти були помилково сплачені абонентом, наприклад на рахунок АТ «Київгаз», то ці гроші залишаються на особовому рахунку і їх можна використати при сплаті послуг за наступний період.

У разі, якщо ви бажаєте повернути кошти на свій рахунок потрібно написати заяву встановленого зразка на адресу АТ «Київгаз» ​на повернення коштів і звернутися у центр обслуговування абонентів з документами, зазначеними у заяві. Адреси ЦО та графік їх роботи вказані у розділі « Центри обслуговування ». Форму заяви можна знайти в особистому кабінеті АТ "Київгаз" ​. Через особистий кабінет ви також можете направити заяву з документами для вирішення цього питання.

Звертаємо вашу увагу, що у разі, якщо у абонента не укладений договір з ДП «КиївГазЕнерджи» необхідно надати оригінали документів, передбачених у розділі Укладання договорів .

Наразі всі центри обслуговування працюють лише безпосередньо зі споживачами, що звернулись письмово із заявою та необхідними документами  або прийшли особисто на прийом у центр обслуговування

Якщо в помешканні (газифікованому будинку) відсутнє газопостачання, а рахунки на сплату надходять, необхідно звернутися у центр обслуговування абонентів та надати або надіслати поштою акт про відсутність газопостачання (за наявності).
За відсутності акта необхідно зробити обстеження помешкання.
Для оформлення заявки на обстеження помешкання необхідно зателефонувати за номером контактного центру 495-04-04.
Якщо ваш будинок взагалі не газифікований, а рахунки на сплату за газ надходять, просимо повідомити про це на лінію контактного центру для усунення технічної помилки.
Також повідомляємо, що у разі тимчасового припинення газопостачання та встановлення заглушки, необхідно кожні півроку надавати доступ для проведення обстеження. Для цього зателефонуйте, будь-ласка, за номером 495-04-04 та залиште заявку.

Відповідно до законодавства, у разі якщо в квартирі встановлений газовий лічильник, сплата має здійснюватись лише за лічильником.

Норми споживання для пільговиків та громадян, що отримують субсидії, встановлено Постановою КМУ від 06 серпня 2014 року № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування"

Обов'язок побутового споживача природного газу укладення договору передбачений пунктами 1 та 2 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496.

У разі коли об'єкт споживача перебуває у власності (користуванні) кількох осіб, укладається один договір з одним із співвласників (користувачів) за умови письмової згоди всіх інших співвласників (користувачів), про що робиться відмітка в договорі (відповідно до пункту 10 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496).

З рахунків на сплату за газ споживачі тепер можуть дізнатись, скільки енергії вони витрачають на обігрів газом будинку чи для приготування їжі.

Відтепер, окрім  обсягу спожитого газу, що визначається в кубічних метрах, у платіжках зазначається обсяг використаної енергії в різних одиницях виміру: кВт•год, Гкал та МДж. Ці показники поки носять інформаційний характер і на розмір оплати не впливають.

Відповідні зміни до Кодексу газорозподільних систем (Кодексу ГРС) передбачені постановою НКРЕКП від 26.01.2017 р. № 84.

За ініціативи державного регулятора НКРЕКП, враховуючи європейський досвід газового ринку, обсяг спожитого газу за новими правилами розраховується в енергетичних одиницях. Для споживачів такі зміни корисні та надають деякі переваги.

Розрахунки за газ на основі якості (калорійності), а не обсягу практикуються в більшості країн. Українська система також прагне цього. Тому розмір плати відтепер буде залежати від якості природного газу. Споживачі, які використовують газ нижчої калорійності, будь сплачувати менше. І навпаки, за газ вищої якості потрібно буде сплатити більше.

Інформація про спожитий обсяг газу в різних енергетичних одиницях дозволить споживачу порівняти економічну вигоду та використовувати альтернативні види палива, економніше витрачати природний газ і, відповідно, скоротити свої витрати.

На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної/позачергової повірки та ремонту, пов"язаного з такою повіркою, газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду. У разі, коли замість тимчасово вилученого лічильника неможливо встановити інший, розрахунки із споживачем здійснюються залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш, як шість місяців. У разі справності лічильника газу, після проведення його повірки, або ремонту, газорозподільне підприємство зобов"язане встановити його протягом двох місяців з моменту зняття. Прострочення планової повірки лічильника газу з вини споживача, у разі відмови споживача у доступі до своїх приміщень, де розташовані лічильники газу, для їх демонтажу або монтажу є підставою для справляння плати за граничними нормами споживання згідно додатку 15 до Кодексу газорозподільних систем (пункт 3 глави 4 розділу ІХ)

За наявності лічильника газу необхідно щомісяця станом на 01 число місяця знімати фактичні показання лічильника газу та протягом п'яти діб (до 05 числа включно) передавати  оператору ГРМ - АТ "Київгаз". З моменту передачі показань до внесення їх в особовий рахунок потрібен певний час. Тож рекомендуємо всім споживачам передавати показання до 3 числа кожного місяця.

Для коректного нарахування оплати за спожитий газ необхідно:

  • передати показання газового лічильника будь-яким зручним способом (ДЕТАЛЬНО) ;
  • своєчасно, але не пізніше ніж у місячний строк повідомити про всі зміни, що стосуються видів споживання газу, та/або опалювальної площі, та/або кількості осіб, зареєстрованих в помешканні;
  • оплатити рахунок на сплату за газ до 25 числа наступного місяця.

Якщо споживач відмовляється від встановлення газового лічильника нарахування проводиться відповідно до пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем (постанова НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494), а саме

ГРАНИЧНІ ОБ 'ЄМИ
споживання природного газу населенням у разі порушення вимог Кодексу газорозподільних систем

Тип та комбінації обладнання

Одиниця виміру

Граничний обсяг споживання

Плита газова за наявності централізованого гарячого водопостачання

м куб. людино-місяць

9,8

Плита газова у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача

 

18,3

Плита газова та водонагрівач

 

23,6

Опалювально-варильна піч (кухонне вогнище) – на приготування їжі, підігрівання води та інші побутові потреби:

м куб. метрів людино-місяць в міжопалювальний період

 

включно до трьох мешканців

 

70

на кожного наступного мешканця

 

45

Опалювально-варильна піч (кухонне вогнище) на опалення, приготування їжі, підігрівання води та інші побутові потреби:

м куб. м кв. на місяць в опалювальний період

 

включно до 20 м кв. метрів опалювальної площі

 

20

на кожний додатковий м кв. опалювальної площі

 

11

Індивідуальне опалення в будинках не вище двох поверхів, крім будинків, де встановлено опалювально-варильну піч (кухонне вогнище) (на 1 м кв. опалювальної площі)

м куб. м кв. на місяць в опалювальний період

11,0

Примітки:

  1. Якщо природний газ використовується для опалення теплиць та для інших потреб, застосовуються граничні обсяги споживання згідно з проектами відповідних споруд і будівель, а у разі їх відсутності – згідно з проектними даними газового обладнання.
  2. Якщо споживач (фізична особа) використовував в неопалювальний період опалювальні прилади (крім опалювально-варильних печей чи кухонних вогнищ), граничний обсяг споживання має становити 30 відсотків від граничного обсягу в опалювальний період.
  3. Якщо у приміщенні, крім опалювально-варильних печей (кухонних вогнищ), встановлено інші газові прилади, їх граничні обсяги споживання природного газу мають бути додатково враховані при визначенні загального обсягу (об"єму) споживання.

Оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання на об"єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням ПБСГ та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, у таких випадках:

  • несвоєчасна та/або неповна оплата послуг згідно з умовами договору розподілу природного газу;
  • відсутність або недостатність підтвердженого обсягу природного газу по об"єкту споживача та/або його постачальнику;
  • подання споживачем або його постачальником (який уклав з Оператором ГРМ договір на виконання робіт, пов"язаних з припиненням/обмеженням газопостачання споживачам) письмової заяви про припинення газопостачання;
  • відмова споживача від встановлення лічильника газу, що здійснюється за ініціативи та за кошти Оператора ГРМ, з урахуванням Закону України «Про комерційний облік природного газу»;
  • неповернення Оператору ГРМ заяви-приєднання до умов договору розподілу природного газу чи розірвання договору розподілу природного газу;
  • несанкціонований відбір природного газу або втручання в роботу ЗВТ чи ГРМ;
  • несанкціоноване відновлення газоспоживання;
  • визнання в установленому порядку аварійним станом газорозподільної системи та/або ліквідація наслідків аварій, спричинених надзвичайними ситуаціями техногенного, природного або екологічного характеру, та проведення ремонтно-відновлювальних робіт;
  • наявність заборгованості за несанкціонований відбір природного газу з ГРМ;
  • перевитрата добової норми та/або місячного підтвердженого обсягу природного газу (норма застосовується по об"єкту споживача, що не є побутовим);
  • необґрунтована відмова від підписання акта наданих послуг та/або акта приймання-передачі природного газу (норма застосовується по об"єкту споживача, що не є побутовим);
  • в інших випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до положень пункту 1 глави 7 розділу VI Кодексу газорозподільних систем .

У разі відсутності газових лічильників застосовуються норми споживання природного газу, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.02.2019 р. № 143 "Питання споживання природного газу" . Детально з тарифами на природний газ у разі відсутності газового лічильника можете ознайомитися в таблиці ПЛАТА ЗА КОРИСТУВАННЯ ПРИРОДНИМ ГАЗОМ У РАЗІ ВІДСУТНОСТІ ГАЗОВИХ ЛІЧИЛЬНИКІВ

Коригування – це донарахування за період відсутності централізованого гарячого водопостачання.

Проводиться на підставі акту теплопостачальної компанії, що фіксує строк відсутності гарячої води.

Норма споживання природного газу за відсутності гарячої води збільшується та становить 5,39 м 3 згідно з приміткою додатку до постанови Кабінету Міністрів України від 27.02.2019 р. № 143 "Питання споживання природного газу".

Таким чином, донарахування здійснюється з дотриманням вимог чинного законодавства та підлягає оплаті.

Наявність електричних бойлерів згідно чинного законодавства НЕ може бути підставою для незастосування норми споживання природного газу за відсутності гарячої води, яка збільшується та становить 5,39 мта для зняття коригування.

Монетизація житлової субсидії та пільги на комунальні послуги — це отримання субсидіантом (пільговиком) «живих грошей» на спеціальний окремий банківський рахунок . Обов’язковою умовою монетизації є відкриття рахунку в державній фінансовій установі. Державна програма монетизації субсидій на оплату житлово-комунальних послуг запроваджується поступово, починаючи з 1 січня 2019 року.

Процедура монетизації

Постановою КМУ про монетизацію субсидій та пільг на ЖКП ( від 17.04.2019 р. № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» ) передбачено наступний порядок отримання виплат:

  • одержувач подає заяву в управління соціального захисту населення і дає дозвіл на обробку банком своїх персональних даних
  • відбувається електронний обмін інформацією між органом соцзахисту, фінустановою і підприємством, яке надає комунальні послуги
  • на отримувача субсидії (пільги) відкривається спец. рахунок у банку, куди будуть надходити гроші в рамках монетизації
  • коли кошти будуть зараховані на банківський рахунок — здійснюється списання грошей, необхідних для надання субсидії.

Споживач комунальних послуг, який використав менше соціальної норми споживання, встановленої субсидією чи пільгою, отримує зекономлені кошти на власний рахунок.

Важливо! Повернення грошей за монетизацією відбувається лише за умови повної відсутності заборгованості за сплату житлово-комунальних послуг. Крім того, отримати «на руки» невикористані гроші можливо лише після подачі споживачем заяви про отримання «живих коштів» по програмі монетизації субсидій і пільг .

Оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання на об'єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням ПБСГ та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, у таких випадках:

  • несвоєчасна та/або неповна оплата послуг згідно з умовами договору розподілу природного газу;
  • відсутність або недостатність підтвердженого обсягу природного газу по об'єкту споживача та/або його постачальнику;
  • подання споживачем або його постачальником (який уклав з Оператором ГРМ договір на виконання робіт, пов'язаних з припиненням/обмеженням газопостачання споживачам) письмової заяви про припинення газопостачання;
  • відмова споживача від встановлення лічильника газу, що здійснюється за ініціативи та за кошти Оператора ГРМ, з урахуванням Закону України «Про комерційний облік природного газу»;
  • неповернення Оператору ГРМ заяви-приєднання до умов договору розподілу природного газу чи розірвання договору розподілу природного газу;
  • несанкціонований відбір природного газу або втручання в роботу ЗВТ чи ГРМ;
  • несанкціоноване відновлення газоспоживання;
  • визнання в установленому порядку аварійним станом газорозподільної системи та/або ліквідація наслідків аварій, спричинених надзвичайними ситуаціями техногенного, природного або екологічного характеру, та проведення ремонтно-відновлювальних робіт;
  • наявність заборгованості за несанкціонований відбір природного газу з ГРМ;
  • перевитрата добової норми та/або місячного підтвердженого обсягу природного газу (норма застосовується по об'єкту споживача, що не є побутовим);
  • необґрунтована відмова від підписання акта наданих послуг та/або акта приймання-передачі природного газу (норма застосовується по об'єкту споживача, що не є побутовим);
  • в інших випадках, передбачених законодавством.

Відповідно до положень пункту 1 глави 7 розділу VI Кодексу газорозподільних систем.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» запроваджено новий порядок надання пільг на оплату послуг з постачання та розподілу природного газу.

Сума пільги розраховуватиметься щомісячно структурними підрозділами з питань соціального захисту населення на підставі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.

Виплата розрахованої суми пільги здійснюється:

  • у грошовій безготівковій формі (АТ “Ощадбанк” веде облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг, в розрізі кожного пільговика. АТ “Ощадбанк” здійснює переказ коштів на рахунки виконавців комунальних послуг);
  • у грошовій готівковій формі (за заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення).

З 1 жовтня 2019 року нарахування за спожитий природний газ здійснюватиметься без урахування пільгової знижки.

За інформацією стосовно питань призначення, розміру та порядку виплати пільги або субсидії рекомендуємо звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.​

              ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ

Держава запроваджує монетизацію пільг та субсидій. Постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі» встановлено новий порядок надання пільг/субсидій на оплату комунальних послуг.

З 1 жовтня 2019 року всі рахунки на сплату за газ ДП «КиївГазЕнерджи» більше не відображатимуть інформацію про наявну у абонента пільгу.

Будь-які питання, пов’язані з призначенням, розміром та порядком виплати житлової субсидії/пільги, віднесено до компетенції структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

За додатковими роз’ясненнями стосовно призначення, розміру та порядку виплати житлової субсидії/пільги звертайтеся до відділів пільг та субсидій районного управління праці та соціального захисту населення .

На жаль, ні. Фахівці ДП «КиївГазЕнерджи» не мають актуальної інформації стосовно пільги/субсидії, яку призначає орган соціального захисту населення. Такою інформацією володіють тільки відділи пільг та субсидій районного управління праці та соціального захисту населення .

Виплата суми пільги здійснюється:

  • у грошовій безготівковій формі (АТ “Ощадбанк” веде облік пільговиків та коштів, які надходять на рахунок для виплати пільг, в розрізі кожного пільговика. АТ “Ощадбанк” здійснює переказ коштів на рахунки виконавців комунальних послуг);
  • у грошовій готівковій формі (за заявою пільговика, поданою структурному підрозділу з питань соціального захисту населення).

Додатково отримати інформацію стосовно виплати розрахованої суми пільги/субсидії можна на сайті АТ «Ощадбанк» .

Не можна. Перехід з готівкової форми надання пільг на безготівкову здійснюється лише за заявою пільговика.

З 1 жовтня 2019 року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Тепер пільговики можуть отримати кошти у готівковій чи безготівковій формі. Починаючи з листопада, українці отримують квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу – без урахування пільг.

З 1 жовтня 2019 року запроваджено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок розрахунку пільги залишається майже незмінним. Розмір пільги щомісячно розраховує орган соціального захисту населення.

Суму пільги розраховуватимуть, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно з законом. Також на неї впливатимуть ціни і тарифи на житлово-комунальні послуги та державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування.

Держава виплачує кошти за пільги кожній людині окремо – видає готівкою або переказує на рахунок Ощадбанку.

Видача у готівковій формі можлива лише за умови, якщо пільговик написав відповідну заяву до органу соцзахисту до 15 жовтня 2019 року.

Пільговик, який отримав готівку, сплачує за спожиті комунальні послуги повну суму квитанції.

Ті пільговики, які не написали заяву на отримання пільги готівкою – мають справу з безготівковим розрахунком.

Якщо у вас безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за вас здійснює АТ «Ощадбанк», а частину – ви сплачуєте самостійно.

Перерахування коштів Ощадбанком надавачам послуг здійснюється у наступній послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Тобто зараз Ощадбанк здійснює перерахунок коштів не за пропорційним принципом (коли за кожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми пільги), а за пріоритетним принципом – коли спочатку проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію і т. д.

Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місяць.

Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А послуги, за які потрібно доплатити – Ощадбанк надішле вам СМС (з розмірами доплати за кожним видом послуги). Також ви можете зайти у свій особистий кабінет на сайті Ощадбанку, де відображається рух коштів за вашим обліковим записом.

Ви можете надати органу соцзахисту контактний номер телефону будь-якої особи, яка не є пільговиком і яка потім повідомить вас про СМС-повідомлення Ощадбанку.

Ви також можете самостійно проводити розрахунки.

Ви можете отримати в органі соціального захисту населення розрахунок розміру пільги. Якщо тарифи на ЖКП не змінюються, то щомісячний розмір пільги протягом опалювального періоду буде однаковим. Тобто, знаючи розмір своєї пільги і пріоритетний принцип оплати “Ощадбанка” (див. запитання №4), ви можете самостійно вирахувати, скільки і якому надавачу послуг маєте заплатити.

Це залежить від того, у якій формі ви отримуєте виплату пільги: у готівковій чи безготівковій формі.

Якщо у готівковій – після повного розрахунку з надавачами послуг ви можете залишити зекономлену готівку собі.

Якщо у безготівковій – всі зекономлені кошти ви можете отримати лише після завершення опалювального періоду (орієнтовно з червня). СМС про суму зекономлених коштів вам надішле Ощадбанк. Якщо ви маєте рахунок в Ощадбанку, то ці кошти автоматично будуть зараховані на нього. Якщо ви не маєте рахунку – то ви можете його відкрити з червня по грудень поточного року, і на нього будуть зараховані ці гроші.

Якщо ви маєте на увазі відсутність банківського рахунку в будь-якому з уповноважених банків, у такому випадку ви будете отримувати безготівкову виплату пільги через Ощадбанк. Орган соцзахисту самостійно надасть всю інформацію Ощадбанку, який автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, та інформує пільговика шляхом надсилання смс-повідомлень.

Зараз Мінсоцполітики працює з 38 уповноваженими банками. Для готівкової форми виплати пільговик може обрати будь-який з них, а також доставку пільги через Укрпошту.

Щоб отримати відповідний сервіс, потрібно подати заяву до органу соцзахисту (зазначивши всі банківські реквізити). Таку заяву можна подавати двічі на рік: до 15 жовтня (на опалювальний період) та до 15 травня (на неопалювальний).

Для безготівкової форми виплат Ощадбанк є єдиним варіантом на сьогодні.

Якщо мова йде про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені вами кошти ви зможете отримати влітку. Якщо виникне ситуація, коли ви сплатили рахунки, не дочекавшись СМС від Ощадбанку, то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів.

Відповідно до норм законодавства, якщо правління ОСББ не уклало договору з АТ «Ощадбанк» для перерахування сум пільг, воно не має права до 1 червня вимагати оплати послуг від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди.

АТ «Ощадбанк» може здійснювати переказ коштів на рахунки правління ОСББ (крім виплат на управління багатоквартирним будинком) на підставі договору.

Типову форму договору визначає АТ «Ощадбанк» за погодженням з Мінсоцполітики.

Тобто пільговику, якщо мова йде про безготівкову форму, потрібно дочекатися літа і, отримавши залишок коштів, розрахуватися з надавачем послуг. Виплати на управління багатоквартирним будинком пільговик має сплачувати самостійно кожного місяця. А кошти, які передбачені на сплату цієї послуги, перерозподіляються між іншими надавачами послуг за пріоритетним принципом.