+380 (44) 495-04-05
У разі зміни власника квартири необхідно надати до центру обслуговування документи, що передбачені для укладення договору або внесення змін до нього. Детальніше про це читайте у розділі «Укладання договорів». У період відсутності централізованого гарячого водопостачання населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 5.4 куб. метра на людину на місяць відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 р. № 203 «Про норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників». Строк відсутності гарячого водопостачання (понад 6 годин на добу у разі цілодобового водопостачання або понад 30 відсотків загального часу подавання води за добовим графіком), в який не включається перерва в його постачанні у нічний час (з 24-ої до 6-ої години), фіксується у двосторонньому акті, що підписується теплопостачальною організацією та оператором газорозподільної системи і є підставою для перерахунку населенню плати за гаряче водопостачання та газ. За згаданий період населення не здійснює плату за користування централізованим гарячим водопостачанням. Оператор газорозподільної системи після закінчення півріччя надсилає абонентові перерахунок за спожитий газ у період відсутності централізованого гарячого водопостачання. Збільшення норми споживання природного газу обумовлено тим, що при відсутності гарячого водопостачання, використання природного газу на підігрів холодної води збільшується. У разі незгоди споживача з нарахуванням за нормою споживання, рекомендовано встановити лічильник газу та оплачувати фактично спожиту послугу. Чинним законодавством реєстрацію бойлерів з метою коригування нарахувань за газ не передбачено. Для квартир, де не встановлено лічильник газу, нарахування виконують за нормами споживання газу. Норм для квартир із плитою дві:
Підставою для застосування норми «за відсутності гарячої води» є акт від Вашої теплопостачальної компанії. Згідно листа Національної комісії регулювання енергетики України "Щодо порядку нарахувань за газ при встановленні індивідуальних водомірів та електричних бойлерів" та листа НАК «Нафтогаз України» «Щодо норм споживання природного газу» наявність електрообладнання для нагрівання води у разі перерви у централізованому гарячому водопостачанні не є підставою для того, щоб не застосовувати норму, затверджену постановою КМУ від 23.03.2016 р. № 203 «Про норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників». У разі незгоди споживача з нарахуванням за нормою споживання, рекомендовано встановити лічильник газу та оплачувати фактично спожиту послугу. Зверніться письмово до будь-якого з наших центрів обслуговування із заявою Адреси ЦО та графік їх роботи вказані у розділі «Центри обслуговування». Ви можете зробити перерахунок в усіх ЦО незалежно від місця проживання для зручності споживачів. Для отримання необхідної інформації у телефонному режимі, звертайтеся до контактного центру за телефоном 495-04-05. Нарахування за будинковими лічильниками газу відбувається відповідно до Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання лічильників природного газу (будинкових або на групу будинків), затвердженого постановою КМУ від 16.05.2002 № 620. Згідно з зазначеним положенням нарахування за спожитий газ мешканцям будинку, обладнаного будинковим лічильником, проводяться:
У разі незгоди розраховуватися за спожитий газ за показаннями будинкового вузла обліку Ви можете встановити квартирний газовий лічильник окремо на квартиру за власні кошти. У разі зміни кількості осіб, зареєстрованих у квартирі чи приватному будинку споживача, власнику помешкання необхідно надати у центр обслуговування заяву встановленого зразка . При цьому звертаємо увагу, що відповідно до абзацу 3 пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем, споживач зобов'язаний своєчасно, але не пізніше ніж у місячний строк письмово повідомляти газопостачальну компанію про всі зміни, що стосуються видів споживання газу, та/або опалювальної площі, та/або кількості осіб, зареєстрованих на його об'єкті. Детальна інформація в розділі Види звернень та необхідні документи за посиланням Зміна кількості мешканців Банківські установи при оплаті за газ додатково стягують зі споживачів власний комісійний збір. На жаль, ми не маємо можливості вплинути на банки, які стягують комісію при оплаті за розрахунково-касове обслуговування (оплату комунальних послуг). При цьому розмір такої комісії визначається банком самостійно і не залежить від постачальника газу. Згідно з постановою КМУ № 792 від 30.09.2015 року «Про забезпечення проведення розрахунків за використаний природний газ», газопостачальне підприємство зобов'язане отримувати оплату від споживачів за газ шляхом перерахування коштів виключно на поточні рахунки із спеціальним режимом використання в уповноважених банках. ДП «КиївГазЕнерджи» відкрито такий рахунок в АТ «Ощадбанк». Оплату послуг щодо приймання платежів від населення здійснює ДП «КиївГазЕнерджи» (а не споживач) в розмірі 0,3% від загальної суми коштів. На даний час, у АТ «Ощабанк» при сплаті за рахунком, банком введено додатковий тариф за надання послуг щодо приймання платежів від населення за газ у розмірі 3 грн. Наголошуємо, що тариф у розмірі 3 грн. при оплаті за газ встановлений виключно банком і не надходить на рахунки підприємства, тому не має ніякого відношення до ДП «КиївГазЕнерджи». Сплатити за газ без комісії ви можете готівкою або платіжною карткою Ощадбанку через платіжні термінали, що встановлено в центрах обслуговування по вул. Василенко, 5, вул. Електротехнічна 9, вул. Володимирська 49-А, оф. 415, у філії по вул. Білицька 45 та через платіжні термінали, що працюють в усіх відділеннях Ощадбанку. Якщо кошти були помилково сплачені абонентом, наприклад на рахунок ПАТ «Київгаз», то ці гроші залишаються на особовому рахунку і їх можна використати при сплаті послуг за наступний період. Для цього потрібно звернутись у центр обслуговування абонентів з оригіналами паспорту та ідентифікаційного коду та написати заяву встановленого зразка на перенесення коштів з рахунку ПАТ «Київгаз» на рахунок ДП «Київгазенерджи». Адреси ЦО та графік їх роботи вказані у розділі «Центри обслуговування». Звертаємо вашу увагу, що у разі, якщо у абонента не укладений договір з ДП «КиївГазЕнерджи» до центру обслуговування необхідно додати оригінали документів, передбачених в розділі Укладання договорів. Приклад: на лічильному механізмі цифри 20163,241. В такому разі необхідно зазначити лише цілі значення (цифри до коми), тобто 20163 куб. м. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Надання копій заяви-приєднання (сканкопія, фото) чинним законодавством не передбачено. У нашому розпорядженні повинна бути заява-приєднання з «живим» підписом споживача. У заяві на Постачання: На письмову вимогу побутового споживача постачальник зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати отримання такого письмового звернення безкоштовно надати побутовому споживачу підписану уповноваженою особою постачальника письмову форму договору постачання природного газу побутовим споживачам. У заяві на Розподіл: На письмову вимогу споживача Оператор ГРМ зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дати отримання такого письмового звернення надати споживачу підписану уповноваженою особою Оператора ГРМ письмову форму договору розподілу природного газу. З набуттям чинності наприкінці 2015 року нормативних актів, які реалізують вимоги та норми Закону України «Про ринок природного газу», зокрема нових Правил постачання природного газу, постачання природного газу споживачу здійснюється на підставі договору постачання природного газу між постачальником та споживачем. Це публічний договір, який розміщений на сайті постачальника (ДП «КиївГазЕнерджи») та відповідає Типовому договору постачання природного газу побутовим споживачам. Крім того, побутові споживачі мають укласти також договір розподілу природного газу (також є публічним) - з Оператором ГРМ (газорозподільною компанією). Це передбачено Кодексом газорозподільних систем. Зазначені публічні договори укладаються шляхом підписання споживачем відповідної заяви-приєднання. Процедура укладання договорів на розподіл та постачання газу не потребує двостороннього підписання. Достатньо підписати заяви-приєднання та надіслати їх до розрахунково-абонентського відділу ПАТ «Київгаз». Договори на розподіл та постачання газу можуть бути укладені лише шляхом приєднання споживача до запропонованих договорів, умови яких однакові для всіх споживачів. У разі підписання двох заяв аркуш розрізати не потрібно. На даний час жодних змін не відбудється. Заява-приєднання до договору постачання: У свою чергу, споживачі природного газу з лічильниками інформують «Київгаз» про фактичні обсяги використаного природного газу щомісяця з 1 по 5-те число, станом на 1 число місяця наступного за звітним. У разі відсутності лічильника, об'єм газу, використаного споживачем визначається за нормами споживання встановленими Кабінетом Міністрів. У пункті 3: Під пунктом 3 споживач вказує дату підписання і ставить свій підпис. Заява-приєднання до договору розподілу «дані оператора ГРМ про обсяг газу…» – це обсяг газу, переданий постачальнику від оператора ГРМ за підсумками місяця, тобто за контрольними показниками лічильника, які знімаються контролером або визначаються відповідно до груп споживання та їх річного профілю з місячною часткою від планового річного об’єму споживання. «планова величина…» – це плановий місячний об'єм споживання, визначений в установленому главою 4 розділу IX Кодексу ГРМ порядку. «плановий об'єм»(обсяг) – споживання природного газу по об'єкту побутового споживача, який за договором розподілу природного газу розраховується за лічильником газу. Це порядковий номер пільги, а не кількість осіб, які користуються пільгою. Ні, це не помилка. У рахунках на оплату за газ для всіх споживачів вказана остання цифра 1. Це технічна цифра для обробки платежів. Якщо споживач має зауваження щодо персональних даних (у бланках заяв-приєднання вказані невірні дані щодо власника житла, адреси, кількості зареєстрованих осіб, пільг тощо), споживачу потрібно звернутись до районного розрахункового відділу (адреси вказано на звороті бланку заяв) з підтверджуючими документами для врегулювання питання. Приєднана потужність об'єкта означає обсяг перетікання газу в мережі за певний проміжок часу. Вона визначається за величинами максимальної витрати (об'єму) газу за годину за стандартних умов (розрахованою за значеннями максимального абсолютного робочого тиску газу) та максимальної витрати за робочих умов комерційного вузла обліку газу, що обліковує розподілений (спожитий) природний газ по об'єкту споживача. Поняття «Гаряча вода – 1 шт.» зустрічається лише в заявах-приєднаннях споживачів, які використовують газ для приготування їжі і мають централізоване гаряче водопостачання. Варто зазначити, що наявність гарячої води у квартирі є важливим параметром при визначенні норми споживання природного газу та суттєво впливає на платню за послуги з газопостачання. Планові об'єми споживання газу у розрізі календарних місяців нараховуються: - за наявності лічильника: відповідно до показань лічильника та середньомісячного споживання за аналогічний період минулих років, наявних газових приладів; - за відсутності лічильника: відповідно до норм споживання природного газу для споживачів без лічильника (затверджених Постановою КМУ від 23.03.2016 №203). Планові обсяги споживання газова компанія застосовує в разі, якщо вчасно не отримала від споживача фактичні показання лічильника за розрахунковий період. Визначаються вони шляхом множення вашого фактичного обсягу споживання за останні 12 місяців на відповідний групі споживання коефіцієнт для конкретного місяця (алгоритм обчислення затверджено регулятором НКРЕКП). Належність споживача до тієї чи іншої групи залежить від переліку газових приладів і пристроїв встановлених у споживача, категорії будинку (індивідуальний, багатоквартирний) і в окремих випадках враховується опалювальна площа та наявність централізованого гарячого водопостачання. Відсоток нарахувань також залежить від пори року. Іншими словами, очікуваний обсяг споживання газу (який базується на даних фактичного споживання за попередні останні 12 місяців) має бути помножений на коефіцієнт для відповідного місяця, який обирається згідно річного профілю споживання тієї групи споживання, до якої вас віднесено за характеристиками опалювальної площі вашого приміщення та кількості і типу газових приладів, що вами використовуються. Загалом налічується 17 груп споживання. Ознайомитися з їх переліком можна в Кодексі ГРМ. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
У разі відсутності суми субсидії в рахунку, споживач може самостійно вписати її (ця сума зазначена в повідомленні про отримання субсидії, яке отримав кожний споживач, що оформлював її). Наразі всі центри обслуговування працюють лише безпосередньо зі споживачами, що звернулись письмово із заявою та необхідними документами або прийшли особисто на прийом у центр обслуговування Якщо в помешканні (газифікованому будинку) відсутнє газопостачання, а рахунки на сплату надходять, необхідно звернутися у центр обслуговування абонентів та надати або надіслати поштою акт про відсутність газопостачання (за наявності). Відповідно до законодавства, у разі якщо в квартирі встановлений газовий лічильник, сплата має здійснюватись лише за лічильником. У період відсутності централізованого гарячого водопостачання населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 5,4 м3 на людину на місяць. Норми споживання для пільговиків та громадян, що отримують субсидії, встановлено Постановою КМУ від 06 серпня 2014 року № 409 "Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Для укладання договору або внесення змін до нього, до центру обслуговування необхідно надати оригінали наступних документів:
Обов'язок побутового споживача природного газу укладення договору передбачений пунктами 1 та 2 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496. У разі коли об'єкт споживача перебуває у власності (користуванні) кількох осіб, укладається один договір з одним із співвласників (користувачів) за умови письмової згоди всіх інших співвласників (користувачів), про що робиться відмітка в договорі (відповідно до пункту 10 розділу ІІІ Правил постачання природного газу, затверджених постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2496). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пільги по оплаті послуг з газопостачання – це право на зменшення розміру плати, гарантоване окремим категоріям громадян чинним законодавством. При цьому, зобов’язання щодо відшкодування частини вартості спожитого газу бере на себе держава – відшкодування частини вартості газу проводиться з державного бюджету України. Відповідно до Правил надання населенню послуг з газопостачання, реалізація права на пільгову оплату за газ здійснюється шляхом подачі письмової заяви та документів, що підтверджують право на пільги. Пільги з оплати природного газу нараховуються з дня подачі споживачем заяви та підтверджуючих документів. З метою удосконалення обліку осіб, які мають право на пільги, впорядкування механізму надання пільг, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 р. N 117 створено Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги. З 1 травня 2015 року спрощено порядок надання субсидій населенню (постанова КМУ від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій»). Затверджено спрощену форму бланків заяви про призначення житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. Основні зміни, що вносяться:
Скасовуються всі обмеження щодо майнового стану осіб, які звертаються за призначенням субсидій (крім здійснення одноразової покупки вартість якої перевищує суму понад 50 тис. гривень):
Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не на 6 місяців або на опалювальний період як раніше. Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до органу соціального захисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін). Заявник та особи, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні/будинку, дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доходи, витрати, що необхідні для призначення житлової субсидії. У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни у складі зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, зміни у переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання, виконавців житлово-комунальних послуг, про купівлю товарів або оплату послуг) заявник зобов’язується у місячний термін повідомити орган соціального захисту населення. Якщо подано неповні чи недостовірні відомості про доходи та витрати зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб може бути відмовлено в призначенні субсидії або припинено її надання. У такому разі заявник зобов’язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму субсидії у подвійному розмірі. Субсидія є адресною безготівковою допомогою держави малозабезпеченим сім’ям. Вона призначається за звернення одного з членів сім’ї, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації або особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, і на яку відкрито особові рахунки із сплати житлово-комунальних послуг (далі — орендар). Детально зі всіма категоріями пільговиків можна ознайомитись на нашому сайті у розділі «Субсидії». Механізм оформлення житлових субсидій суттєво спрощено. Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно. Заповнені заява та декларація можуть бути надіслані поштою до управління за місцем реєстрації заявника (орендарі — за місцем фактичного проживання), або в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем, зокрема з використанням електронного цифрового підпису. У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, у яких відсутній електронний цифровий підпис громадянина, субсидія розраховується лише після підпису зазначених документів у місячний строк. У разі непідписання заяви і декларації в зазначений строк подаються нові заява і декларація. Готові документи можна:
Протягом кількох тижнів днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв. Ґрунтовні роз'яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45. Працює безкоштовно та цілодобово зі стаціонарних і мобільних телефонів. Поштові адреси та телефони «гарячих ліній»
Умови призначення та порядок надання громадянам щомісячної адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату газопостачання визначені «Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (надалі – Положення), затвердженим Постановою КМУ № 848 від 21 жовтня 1995 р.
Відповідно до постанови КМУ № 319 від 27 квітня 2016 р., особам, яким призначено субсидію, в період її отримання не нараховуються пільги з оплати житлово-комунальних послуг та придбання твердого палива і скрапленого газу. В основу формули розрахунку розміру субсидії взято залежність доходу сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів на особу і витрат, які не перевищують 15% сукупного доходу такої родини. Формула розрахунку субсидії: середньомісячний дохід сім’ї ділиться на кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб і визначається середньомісячний дохід на одну особу. Цей дохід ділиться на прожитковий мінімум (з травня 2016 р. 1399 грн.), ділиться на базовий коефіцієнт 2 і множиться на 15%.
Базовими цифрами у формулі є залежність, при якій сім'я з доходом на рівні двох прожиткових мінімумів на особу сплачує за комунальні послуги 15% сукупного доходу. Далі ця залежність застосовується до конкретної сім'ї з конкретними доходами. І в першому і в другому випадках середньомісячний дохід на одну особу становитиме 2000 грн., тому відсоток обов'язкового платежу у цих сімей буде однаковий = 2000/1399/2 х15% = 10,72%. Але розмір обов’язкового платежу у них буде неоднаковий, оскільки у них різний сукупний дохід: Відповідно, за однакового розміру платежу за комунальні послуги (1000 грн.), ці сім'ї матимуть різний розмір субсидії: Таким чином, відсоток обов'язкового платежу для сімей з однаковим доходом на одну особу буде однаковим, а от розмір платежу залежить від сукупного доходу сім'ї: чим більша кількість членів сім'ї та її сукупний дохід, тим більшим буде і платіж. Формула дає преференції людям з невисокими доходами: що менші доходи має родина, то нижчими будуть її витрати на комунальні послуги. З 1 жовтня 2014 року удосконалено Порядок призначення житлових субсидій, згідно з яким запроваджено:
Ці зміни дають змогу громадянам сплачувати за комунальні послуги відповідно до фактичних обсягів споживання кожного виду послуг. Якщо сім’я використовує менше, ніж встановлено соціальним нормативом в межах опалювального періоду, зекономлені кошти оформляються у рахунок майбутніх платежів, в тому числі обов’язкової плати. Це стимулює людей до економії, оскільки вартість неспожитого газу у тепліші місяці опалювального періоду можна буде використати в разі перевищення норми у холодніший період. Тобто, якщо сім’я у листопаді спожила на 100 кубів газу менше, ніж встановлено нормою, то цей обсяг газу вона може спожити у холодніші місяці, наприклад у січні.
За надлишки площі і використаних комунальних послуг необхідно сплачувати повну вартість послуг. Соціальна норма житла для надання субсидій
Соціальні нормативи споживання природного газу
|
Норми споживання (до 1 жовтня 2014 року) |
Соціальні нормативи (з 1 жовтня 2014 року – |
||
11 м3 на 1 м2 площі |
На опалення житла (в опалювальний період) |
5,0 м3 на 1 м2 площі |
На опалення житла (в опалювальний період) |
9,8 м3 на особу |
На приготування їжі |
3,3 м3 на особу |
На приготування їжі (газова плита) |
18,3 м3 на особу |
На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача) |
5,4 м3 на особу |
На приготування їжі та підігрів води (газова плита за відсутності гарячого водопостачання і газового водонагрівача) |
23,6 м3 на особу |
На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача) |
10,5 м3 на особу |
На приготування їжі та підігрів води (газова плита за наявності газового водонагрівача) |
Дане питання регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування»
У разі отримання права на пільги з оплати природного газу, споживач повинен звернутися до ДП «КиївГазЕнерджи» з письмовою заявою та документами, що підтверджують його право на пільги. Докладніше...
Для отримання довідки для відділу субсидій абонент повинен звернутися у відповідний Центр обслуговування абонентів (ЦО).
Щоб отримати більш детальну інформацію щодо оформлення адресних субсидій на оплату природного газу, споживачу необхідно звернутися на гарячу лінію відділу субсидій за місцем реєстрації.
Поштові адреси та телефони «гарячих ліній»
районних управлінь праці та соціального захисту
Район |
Адреса |
Телефони |
Голосіївський |
вул. Бубнова, 5, м. Київ, 03040 |
257-23-87 |
Дарницький |
вул. Харківське шосе,176-Г, м. Київ, 02121 |
563-99-70, 563-96-42 |
Деснянський |
пр. Маяковського, 15, м. Київ, 02225 |
545-14-14, 515-25-97 |
Дніпровський |
вул. Курнатовського, 7-А, м. Київ, 02125 |
542-66-09, 542-66-60 |
Оболонський |
вул. Озерна, 18-А, м. Київ, 04209 |
467-98-58, 467-98-70 |
Печерський |
вул. Цитадельна, 4/7, м. Київ, 01015 |
288-51-24, 254-35-37 |
Подільський |
вул. Ярославська, 31-Б, м. Київ, 04071 |
425-85-16, 425-85-17 |
Святошинський |
вул. Г. Юри, 14-б, м. Київ, 03148 |
405-73-13, 276-45-38 |
Солом’янський |
пр. Повітрофлотський, 40, м. Київ, 03186 |
207-39-12, 207-39-21 |
Шевченківський |
пр. Перемоги, 15, м. Київ, 03056 |
236-14-71, 236-14-75 |
Субсидія не призначається, якщо:
УВАГА! Які обмеження скасовані?
Рішення про призначення субсидії комісією приймається у таких випадках:
Заява про призначення житлової субсидії.
Декларація про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.
З рахунків на сплату за газ споживачі тепер можуть дізнатись, скільки енергії вони витрачають на обігрів газом будинку чи для приготування їжі.
Відтепер, окрім обсягу спожитого газу, що визначається в кубічних метрах, у платіжках зазначається обсяг використаної енергії в різних одиницях виміру: кВт•год, Гкал та МДж. Ці показники поки носять інформаційний характер і на розмір оплати не впливають.
Відповідні зміни до Кодексу газорозподільних систем (Кодексу ГРС) передбачені постановою НКРЕКП від 26.01.2017 р. № 84.
За ініціативи державного регулятора НКРЕКП, враховуючи європейський досвід газового ринку, обсяг спожитого газу за новими правилами розраховується в енергетичних одиницях. Для споживачів такі зміни корисні та надають деякі переваги.
Розрахунки за газ на основі якості (калорійності), а не обсягу практикуються в більшості країн. Українська система також прагне цього. Тому розмір плати відтепер буде залежати від якості природного газу. Споживачі, які використовують газ нижчої калорійності, будь сплачувати менше. І навпаки, за газ вищої якості потрібно буде сплатити більше.
Інформація про спожитий обсяг газу в різних енергетичних одиницях дозволить споживачу порівняти економічну вигоду та використовувати альтернативні види палива, економніше витрачати природний газ і, відповідно, скоротити свої витрати.
На період зняття лічильника газу для проведення його періодичної/позачергової повірки та ремонту, пов"язаного з такою повіркою, газорозподільне підприємство встановлює лічильники газу з обмінного фонду. У разі, коли замість тимчасово вилученого лічильника неможливо встановити інший, розрахунки із споживачем здійснюються залежно від середньомісячного обсягу споживання природного газу за аналогічний період (опалювальний або міжопалювальний) попереднього року або фактичний період споживання (опалювальний або міжопалювальний), якщо він становить менш, як шість місяців. У разі справності лічильника газу, після проведення його повірки, або ремонту, газорозподільне підприємство зобов"язане встановити його протягом двох місяців з моменту зняття. Прострочення планової повірки лічильника газу з вини споживача, у разі відмови споживача у доступі до своїх приміщень, де розташовані лічильники газу, для їх демонтажу або монтажу є підставою для справляння плати за граничними нормами споживання згідно додатку 15 до Кодексу газорозподільних систем (пункт 3 глави 4 розділу ІХ)
У період відсутності централізованого гарячого водопостачання населення норма споживання природного газу на плиту газову встановлюється 5,4 куб. метра на людину на місяць (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2016 р. № 203 «Про норми споживання природного газу населенням у разі відсутності газових лічильників»). Строк відсутності гарячого водопостачання (понад 6 годин на добу у разі цілодобового водопостачання або понад 30 відсотків загального часу подавання води за добовим графіком), в який не включається перерва в його постачанні у нічний час (з 24 до 6 години), фіксується у двосторонньому акті, що підписується теплопостачальною організацією та оператором газорозподільної системи і є підставою для перерахунку населенню плати за гаряче водопостачання та газ. За згаданий період населення не здійснює плату за користування централізованим гарячим водопостачанням. Оператор газорозподільної системи після закінчення півріччя надсилає абонентові перерахунок за спожитий газ у період відсутності централізованого гарячого водопостачання. Збільшення норми споживання природного газу обумовлено тим, що при відсутності гарячого водопостачання, використання природного газу на підігрів холодної води збільшується. Згідно роз"яснення Національної комісії регулювання електроенергетики України, питання щодо нарахування плати за природний газ у разі відсутності газових лічильників і гарячого водопостачання та наявності електричного водонагрівача законодавством України на сьогодні не врегульовано. Тому наявність електрообладнання для підігріву води у період перерви в централізованому гарячому водопостачанні не є підставою для того, щоб не застосовувати норму споживання природного газу, затверджену чинним законодавством.
Якщо споживач відмовляється від встановлення газового лічильника нарахування проводиться відповідно до пункту 3 глави 4 розділу ІХ Кодексу газорозподільних систем (постанова НКРЕКП від 30.09.2015 № 2494), а саме
ГРАНИЧНІ ОБ'ЄМИспоживання природного газу населенням у разі порушення вимогКодексу газорозподільних систем
Тип та комбінації обладнання |
Одиниця виміру |
Граничний обсяг споживання |
Плита газова за наявності централізованого гарячого водопостачання |
м куб. людино-місяць |
9,8 |
Плита газова у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача |
18,3 |
|
Плита газова та водонагрівач |
23,6 |
|
Опалювально-варильна піч (кухонне вогнище) – на приготування їжі, підігрівання води та інші побутові потреби: |
м куб. метрів людино-місяць в міжопалювальний період |
|
включно до трьох мешканців |
70 |
|
на кожного наступного мешканця |
45 |
|
Опалювально-варильна піч (кухонне вогнище) на опалення, приготування їжі, підігрівання води та інші побутові потреби: |
м куб. м кв. на місяць в опалювальний період |
|
включно до 20 м кв. метрів опалювальної площі |
20 |
|
на кожний додатковий м кв. опалювальної площі |
11 |
|
Індивідуальне опалення в будинках не вище двох поверхів, крім будинків, де встановлено опалювально-варильну піч (кухонне вогнище) (на 1 м кв. опалювальної площі) |
м куб. м кв. на місяць в опалювальний період |
11,0 |
Примітки:
Оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання на об"єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням ПБСГ та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, у таких випадках:
Відповідно до положень пункту 1 глави 7 розділу VI Кодексу газорозподільних систем .
Оператор ГРМ в установленому законодавством порядку має право припинити/обмежити газопостачання на об'єкт споживача (у тому числі побутового споживача) з дотриманням ПБСГ та нормативних документів, що визначають порядок обмеження/припинення природного газу, у таких випадках:
Відповідно до положень пункту 1 глави 7 розділу VI Кодексу газорозподільних систем.